حرف اصلی نامزدهای ریاست جمهوری درباره ی فرهنگ و هنر
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
بچه ها ی باحال بیان تو )امید ریگی پناه میرجاوه)
عمومی آموزشی برای بچه های باحال




هشت نامزد ریاست جمهوری حرف اصلی خود را درباره‌ی فرهنگ و هنر بیان کردند.


عرش نیوز به نقل از تسنیم ؛
هشت نامزد یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، به سوال تلویزیون با موضوع «حرف اصلی شما در عرصه‌ی فرهنگ و هنر»، پاسخ دادند.

غلامعلی حداد عادل گفت: تلاش خواهم کرد که نسل جوان درک بهتری از هویت اسلامی وایرانی خودش داشته باشد و به آن هویت افتخار کند.

حسن روحانی اظهار کرد: فرهنگ چیزی نیست که بتوان چهارچوبی را برای مردم در نظر گرفت و مردم را به سمت آن هدایت کرد. باید اصول را تبیین و تعریف کرد تا مردم خود برگزینند و انتخاب کنند.

محمد باقر قالیباف چنین گفت: بحث فرهنگ، اساسی‌ترین موضوع کشور است. فرهنگ است که نیروهای انسانی و تربیت و تعلیم را می‌سازد. ما در کنار توسعه‌ی کالبدی و بحث‌های کمی و تولید خدمات فرهنگی، تکیه‌ی اصلی‌مان به حوزه‌ی آموزش و پرورش معلمین و محیط دانشگاه و اساتید محترم است.

محمدرضا عارف خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که برخوردهای سیاسی را در رابطه با فرهنگ و هنر دور کنیم و نگاهمان صرفا فرهنگی باشد. تشکل‌های فرهنگی باید تقویت شوند و باید از خانه‌ی سینما و تئاتر و سایر تشکل‌های مردمی حمایت کرد.

محسن رضایی ابراز عقیده کرد: فرهنگ و هنر را به صاحبان آن می‌دهیم و پای دولت را از این مسائل بیرون می کشیم؛ یعنی فرهنگ و هنر را از سیاست‌زدگی نجات می‌دهیم. از طرف دیگر وظیفه‌ی دولت است که اقتصاد فرهنگ و هنر را تعریف کند و میزان دخالت بخش خصوصی و عمومی را در حمایت از آن مشخص کند و ما این کار را انجام می‌دهیم.

علی اکبر ولایتی چنین گفت: بازسازی و تقویت ارزش‌ها و معیارهای دینی و ایرانی به قصد تقویت هویت دینی و ملی که این تضمین کننده استقلال کشور خواهد بود.

سعید جلیلی سپس اظهار کرد: هر چه بتوانیم فرهنگ را در قالب هنر و از مجرای هنر معرفی کنیم، موفق‌تر خواهد بود؛ لذا به نظر می‌رسد فرهنگ و هنر ما باید یک ارتباط عمیق داشته باشند و در جهت آرمان‌ها و اهداف کشور بتوانند روز به روز پویاتر عمل کنند.

سید محمد غرضی هم گفت: ملت ایران می‌دانند چه شکلی زندگی کنند و چگونه نیاز فرهنگی خود را خودشان بسازند؛ این مساله در ایران سابقه‌ی طولانی دارد. ظرف ۱۰۰ سال اخیر هر چه فرهنگ و هنر خارجی به کشور تزریق شده است، در داخل کشور نهادینه نشده است.

این پرسش‌ها در قالب آیتم خبری «جمهور» از نامزدها پرسیده و از شبکه دو پخش شد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 17 خرداد 1392برچسب:ریاست جمهور,کاندیدهای ریاست جمهوری,نظرات دیگران, :: 2:7 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه